Gràcies per la il·lusió generada per a tornar a aconseguir un 3 de 10. Per la moguda a la ciutat i a les xarxes socials que va generar aquesta gran il·lusió col·lectiva. Cal mantenir aquesta estratègia pel futur.
Categoría: Vivir con menos prisa
Demà 3d10, tots a plaça!!!
Demà diumenge, a la XXXI Diada de Minyons, tindrem la possibilitat de tornar a veure (fa massa temps del darrer!) el majestuos 3 de 10. Castell que sols han aconseguit descarregar els Minyons de Terrassa, i que en altres temporades han aconseguit carregar els Castellers de Vilafranca i la Colla Vella dels Xiquets de Valls.
I el 2002 …
Mariscal forever!

Soc dels que crec que la vida es construeix acumulant casualitats. Aquest cap de setmana se n’ha produit una altre que m’ha fet reviure vells temps…
Por una vida más frugal – Nicolas Ridoux
encanta la web 2.0, especialmente por su capacidad de hacer fluir las ideas.

- «No hay que elegir entre crecimiento o decrecimiento, sino más bien entre decrecimiento y recesión. Si las condiciones ambientales, sociales y humanas impiden que siga el crecimiento, debemos anticiparnos y cambiar de dirección. Si no lo hacemos, lo que nos espera es la recesión y el caos.»
- «Hay que acabar con la idea de que «el crecimiento es progreso» y la condición sine qua non de un desarrollo justo. … es ilusorio pensar que, para que todo el mundo tenga trabajo, lo que hay que hacer es restaurar el crecimiento económico y aumentar cada vez más las cantidades producidas; esta sobreproducción no tiene ningún sentido, no consigue el pleno empleo y, encima, compromete gravemente las condiciones de supervivencia del planeta.»
- Referencia a Keynes (Conferencia en Madrid en … 1930!): «en sus Perspectivas económicas para nuestros nietos que sus nietos (es decir, nuestra generación) deberían liberarse de la coacción económica, trabajar 15 horas semanales y tender a una mayor solidaridad que permitiese compartir el nivel de producción ya alcanzado. No hacerlo así, según él, nos llevaría a caer en una depresión nerviosa universal.
- Un modo de vida más frugal, que se tomara en serio los valores humanistas y tuviese en cuenta la belleza, conduciría a producir menos pero con mejor calidad. Una producción de calidad pide habilidad y tiempo, y ofrecería empleos numerosos y más gratificantes.
Cava, per viure poc a poc …
Els que tenim la sort o desgràcia de dedicar-nos al sector TIC les coses sempre ens van molt de pressa. Els canvis tecnològics són constants, els projectes tenen poc temps i tot és molt ràpid. Potser massa. En general, el món sembla que roda massa de pressa.
Als darrers anys han sorgit diverses iniciatives que reflexionen sobre la necessitat de tenir un ritme de vida més lent. La que ha tingut més rellevància ha estat l’Slow Food.
Per la meva part, ja fa uns anys que amb mon germà ens vàrem animar a fer cava per a la família, i per poder tenir un altre referència de temps. El cava necessita temps, tranquil·litat, foscor i persistència.
Enguany s’han apuntat més amics i ara som mon germà Manel, el seu soci Javi, el Miguel Ángel, el Marek i jo mateix.
Aquí podeu veure la darrera festa del desgorjament:
Us deixo també un gràfic del Consell Regulador del Cava que descriu el procés que es segueix amb el Cava.
Pel moment nosaltres no fem el punt 1 (Tiratge) i comencem col·locant les ampolles a la cava i, posteriorment removent-les. En anys posteriors ens agradaria fer nosaltres també el tiratge i, si poguéssim tenir vinyes millor!
